wtorek, 29 lipca 2014

Modelki - między zdjęciem a obrazem

Jak już pisałem wcześniej na przełomie lat 80'/90' ub.w. (prawdopodobnie w 1988 r.) dostałem do przetestowania jeden z pierwszych aparatów cyfrowych. Było to skrzyżowanie matrycy Kodaka z korpusem lustrzanki Nikona. Waga i wymiary aparatu zniechęcały, bo było to ok. 3 kg wielkości tostera.

To zdjęcie powyżej było jednym z ostatnich jakie wykonałem na zwykłym filmie. Zaczęła się era cyfrowa, która z uwagi na skomplikowaną obsługę i kapryśne wyniki dość szybko mnie zniechęciła.    







Dopiero zupełnie niedawno odkryłem, że nawet te gorsze zdjęcia, które kiedyś nigdy nie ujrzały światła dziennego, po obróbce cyfrowej zyskiwały "drugie życie", pozwalając się przenieść w urocze lata 80/90 ub.w. do upojnej ciemni fotograficznej, zalanej - w zależności od obrabianego materiału światłoczułego - czerwonym, zielonym, albo oliwkowym światłem.















Dotychczasowe zdjęcia czarno-białe zabarwiałem tak, aby nie zmieniać podstawowego czarno-białego obrazu. To jednak zaczynało mnie nudzić, i pod koniec ub.w. zdjęcia zaczynały przybierać formę obrazów. Tak powstały dalsze zdjęcia/obrazy zaprezentowane obok i poniżej.










.






31 komentarzy:

  1. Jak się koloryzuje czarno-białe fotografie?
    Ta 3 babka to chyba była w tym ogrodzie z poprzednich postów.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest dość sporo programów do barwienia (nie koloryzowania) zdjęć, ale z każdym pobierzesz jakieś świństwo, które będzie szpiegowało Cię, albo - jak wyczyścisz spyware - co chwila będzie żądało "uaktualnienia". Najmniej upierdliwym i bezpłatnym jest GIMP w wersji poniżej 2.8.0 Zasada jest prosta, wyższa wersja, tym więcej funkcji i więcej kłopotów. Niższa wersja (np. 2.6.x) to więcej roboty, ale i większy spokój.
      Co do modelki to niedawno otrzymałem e-maila z prośbą o adres jednej z modelek. Podałem dość dokładny ... to była kwatera w drugiej alejce na lewo od krzyża. ;) :)
      Cały czas staram się przypominać, że są to zdjęcia robione od końca lat 60 ub.w., a niektóre modelki miały wówczas nawet pow. 30 lat.

      Usuń
  2. Klik dobry:)
    A modelki uzyskały drugą młodość, o! Zatem... niech żyje obrabianie!

    Pozdrawiam serdecznie, także modelki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zyskuje się nie tylko drugą młodość, ale można też się pozbyć tego i owego. Niech więc żyje obrabianie zarówno zdjęć, jak i modelek! ;) :)

      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Ho,ho! Dość tego obrabiania! Modelkom na urodę najbardziej szkodzą podpisy autora :)))) Wiem, wiem to zabezpieczenie przed kradzieżą. Ale zdjęcia-obrazy ten podpis szpeci i już.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Próbowałem bez podpisów, ze zmniejszoną rozdzielczością, to wtedy mi się dostało od alElli, że nienaturalne. Kilka lat temu "zostawiłem" jedno bez podpisu, i w pełnej rozdzielczości ... odnalazłem je na YouTub z prawie 100 tys. wejść. A obrabiać warto, może się skusisz?

      Usuń
    2. Tak przypuszczałam, że to podpisywanie to mus wynikły jednak ze współczesnych, wstrętnych zachowań ludzi. A cierpi na tym sztuka!

      Usuń
    3. Nie wiem jak jest teraz, ale pod koniec lat 70' ub.w. zwiedzając Luwr starałem się jak najszybciej dotrzeć do słynnej Mony Lisy. Wtedy funkcjonowała plotka, że patrząc na ten obraz pod różnymi kątami można wiele ciekawego zobaczyć. Niestety po dotarciu do małego pomieszczenia okazało się, że ze względów bezpieczeństwa ten mały obrazek umieszczono za podwójną szybą przeciwpancerną. To nie było nawet lizaniem loda przez szybę.

      Usuń
    4. Turyści obrabiali Mona Lise kamieniami i kwasem solnym, to musieli ją opancerzyć. Ale dlaczego nie oświetlili obrazu tak, aby światło dzienne padało z 2 stron, to już tego nie rozumiem. Czy to dla Luwru takie trudne?

      Usuń
    5. Też mnie to zastanawiało, ale zapytany miejscowy "tubylec" powiedział, że stałe silne światło zbyt szybko by niszczyło obraz. Uwierzyłem.

      Usuń
  4. No, dobra. Już mi się znudziły te modelki między zdjęciem a obrazem, o! Pora na coś innego, o!
    :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój pierwszy aparat to Ami. Robiłam fotki kotom na podwórku. Parę aktów zrobił mi Smieną mój pierwszy mąż, ale je spaliłam. Zawsze uważałam, że jestem brzydka. A teraz uwielbiam robić fot. swoim bliskim, zabytkom, przyrodzie i miejscom lub rzeczom, gdzie dopiero zdjęcie wydobywa ich niezwykłość. A może to ja inaczej patrzę na świat i przez fot. okazuje mój sposób patrzenia innym? Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętam ten aparat, koledzy go mieli. Ja na komunię dostałem "Druha" i tak to się zaczęło. Zdjęć już jednak nie robię, znudziło mnie to zajęcie, od czasu kiedy Google podobno dziennie robią ok. 1,3 mld. fotek na różnym sprzęcie.
      Akty spalić? Toż to grzech. :)

      Usuń
    2. Niech będzie i 2mld zdjęć. Nikt w danym momencie nie widzi i nie czuje to co ja. I to właśnie jest czasem warte "zapamiętania na fotce". A akty- nie było chyba co oglądać. Nie jestem fotogeniczna. I do ideału piękna zawsze mi było daleko. Zawsze uważałam, że czegoś mam za dużo, czegoś innego za mało.

      Usuń
    3. Tak, to prawda, nasze zdjęcia utrwalają nasze przeżycia, i tego nie odbierze nam żaden automat Google'owski pstrykający zdjęcia poklatkowe.
      Co do aktów, to chyba największą radochą dla fotografa jest to, gdy uda mu się zamaskować właśnie to czego według nas "jest za mało, albo za dużo", ta notka (poza pierwszym zdjęciem - bo ta modelka akurat miała wszystko w sam raz) jest właśnie najlepszym tego przykładem.

      Usuń
  6. Wow, amazing weblog format! How long have you ever been blogging for?
    you make running a blog look easy. The overall look of your website is wonderful, let alone the content material!



    Also visit my web blog handle acne

    OdpowiedzUsuń
  7. I don't know whether it's just me or if perhaps everybody else encountering problems with your website.
    It seems like some of the written text on your posts are running off the screen. Can somebody else please comment and let
    me know if this is happening to them too? This may be a problem with my internet
    browser because I've had this happen before. Thank you

    Feel free to visit my page; food swap

    OdpowiedzUsuń
  8. This is my first time go to see at here and i am genuinely impressed to read all at single
    place.

    Also visit my blog post ... protein rich food ()

    OdpowiedzUsuń
  9. Wonderful blog! I found it while surfing around on Yahoo
    News. Do you have any suggestions on how to get
    listed in Yahoo News? I've been trying for a while but I never seem to get there!
    Appreciate it

    Here is my site :: diet dairy forum ()

    OdpowiedzUsuń
  10. Great goods from you, man. I have understand your stuff
    previous to and you are just too fantastic. I actually like what you've
    acquired here, really like what you are saying and the way in which you say it.
    You make it entertaining and you still take care of to keep it smart.
    I cant wait to read far more from you. This is really a great web site.


    Also visit my web site dukan diet meals

    OdpowiedzUsuń
  11. Wonderful article! We are linking to this great article on our site.
    Keep up the good writing.

    Feel free to surf to my page ... weight training ()

    OdpowiedzUsuń
  12. I have been surfing online more than three hours nowadays, but I by no means
    discovered any fascinating article like yours.
    It's lovely price sufficient for me. In my opinion, if all
    site owners and bloggers made good content material as you did, the web might be a lot more useful than ever before.


    Look into my web page :: final phase

    OdpowiedzUsuń
  13. I visited several blogs except the audio feature for audio songs current at this site is actually superb.


    Also visit my site :: skin cancer

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow, awesome blog layout! How long have you been blogging for?
    you made blogging look easy. The overall look of your website is excellent, as well as the
    content!

    Check out my web-site - dukan diet attack ()

    OdpowiedzUsuń
  15. I do accept as true with all of the ideas you have presented in your post.
    They are very convincing and can definitely work. Nonetheless, the
    posts are very brief for newbies. May just you please lengthen them a
    little from next time? Thanks for the post.

    Feel free to visit my weblog; diet for weight loss and muscle gain

    OdpowiedzUsuń
  16. For latest news you have to visit world wide web and on world-wide-web I found this website as
    a best website for newest updates.

    My page: weight decreasing gradually

    OdpowiedzUsuń
  17. My spouse and I stumbled over here different
    website and thought I might as well check things out.
    I like what I see so now i am following you. Look forward to looking over your web page yet again.

    Also visit my homepage: fat loss

    OdpowiedzUsuń
  18. Appreciating the time and effort you put
    into your website and in depth information you offer.
    It's good to come across a blog every once in a while that isn't the same old rehashed information. Great read!
    I've saved your site and I'm including your RSS
    feeds to my Google account.

    Review my web page; maigrir des hanches

    OdpowiedzUsuń
  19. I am no longer sure the place you are getting your information, but great topic.

    I needs to spend a while finding out more or
    working out more. Thank you for great information I was searching
    for this information for my mission.

    Also visit my website maigrir 2000 orleans

    OdpowiedzUsuń
  20. Hi there, just became alert to your blog through Google, and found that it's
    really informative. I am going to watch out for brussels.

    I'll be grateful if you continue this in future.
    Many people will be benefited from your writing. Cheers!

    Here is my web blog régime sans résidus

    OdpowiedzUsuń