czwartek, 1 sierpnia 2013

Retusz, czy fotomontaż? cz. 3

"Dziki kraj ta Afryka
alElla tam ciągle znika"


alElla na swoim blogu:

http://grycela.blogspot.com/2013/08/nie-chwal-dnia-przed-zachodem-sonca.html#comment-form

zamieściła dwa zdjęcia, które Jej zdaniem są najładniejsze. W pełni się zgadzam. Szczególnie "Szwajcaria. Interlaken", lekko ocieplona, przypadła mi do gustu. Bo, czyż nie jest ona piękna na zdjęciu "Thun 1a"?



W poście opisującym "Wyprawę na Frombork" zamieściłem dwa zdjęcia, na których nie miałem czasu dokonać korekty. Jak one powinny wyglądać prezentuję poniżej:




Nieco ciekawiej wygląda sytuacja ze zdjęciem "8a", poprawa kontrastu i przebarwień właściwie załatwia sprawę, co widać na zdjęciu "8a1". Ale, dzięki dobremu skadrowaniu obrazu pojawia się dodatkowa możliwość wykorzystania zdjęcia jako panoramy Fromborka, i zdjęcia grupowego.




Warto nieraz przed zrobieniem zdjęcia zastanowić się nad takim jego skadrowaniem, aby można było bez szkody dla końcowego efektu wybrać dowolne kadry.


13 komentarzy:

  1. O...żesz... dałam się nabrać na te grubaśne palmy!
    Palmy w Szwajcarii u stóp Alp! Hi,hi,hi...

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak myślałem, że jak Ty się nabierzesz, to inni nie zauważą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Klik dobry:)
    Hi, hi... Wielbłąda pod palmą brakuje. Ale sprytnie te palmy wkomponowane.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze, że brakuje cienia palmy na wodzie, ale nie chciałem przesadzać (oczywiście palmy), bo wtedy trudno by było zauważyć, że to żart.

      Usuń
    2. O! Nareszcie "weszła" faviconka! Aż musiałem ją drugi raz kliknąć.

      Usuń
    3. Ale przy tytule bloga ja widzę na szaro favikonkę, a przy Anzaiu jest kolorowa. Pewnie trzeba poczekać. U mnie parę dni się wgryzała.

      Usuń
    4. O kurde! Nie strasz! Niech się wgryza, ale żeby czegoś nie przegryzła. Jeżeli pozwolisz to sprawdzę, czy do Ciebie się wgryzła.

      Usuń
    5. Anzai, źle rozmawiamy. Trzeba rozróżnić nazwę favikonka przy nazwie bloga na pasku - to takie malutkie - w tej chwili szare cosik od tego kolorowego kółka barw, które masz przy Anzaiu w komentarzach. U mnie sprawdziłeś to drugie i to się wgryza natychmiast. To malutkie - co ja nazywam favikonką wgryza się długo.

      Usuń
    6. To malutkie przy tytule bloga to jest Favikona! Tak nazywa sie ta opcja w układzie bloga. To się wgryza długo.
      Obrazek obok nicka w komentarzach to jest zdjęcie profilowe w profily użytkownika bloggera.
      Zdjęcie profilowe pokazuje się z nickiem na blogach onetowych też pod warunkiem, że wpisze się odpowiedni adres @ w formularzu komentarza. Zdarzyło mi się "zgubić" goździka na onetowych blogach gdy pomyliłam adres@ w formularzu komentarzy.

      Usuń
    7. Teraz jednak doszedł mi nowy problem, bo: 1/ otwieram przeglądarkę Chrome, 1/ rejestruję się wspólną @ i hasłem, i 3/ niezależnie od wyboru bloga pojawia się faviconka kolorowa.
      Faviconka to znak graficzny przed plikiem, a plik to np.: blog, profil, komentarz, itd. I chyba z Bet tak o tym myśleliśmy. Chyba jednak będę musiał zmienić hasło do konta.

      Usuń
    8. A to wgryzanie to chyba wymiana ciasteczek, które zawsze się uruchamiają i modyfikują po restartowaniu przeglądarki.

      Usuń
  4. To się alElla ucieszy :) A, już widzę wyżej, że była przede mną. ;) I awatara sobie machnąłeś. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na alEllę nie ma sposobu.
      A awatarów sobie machnąłem aż trzech, a co?! I teraz mam kłopot ... bo wszyscy mieszkają na jednym koncie.

      Usuń