piątek, 12 lipca 2013

Krajobrazy - Irlandia w panoramie

Na jednym z blogów: http://czule-inkwizytorium.blogspot.com
znalazłem takie oto dwa zdjęcia "1d" i "1e" o rzadko spotykanej kolorystyce:



Mój przyjaciel - a jest to dobry i znany portrecista, ostatnio parający się krajobrazami - stwierdził kiedyś po przyjeździe z Anglii, że trawa jest tam bardziej zielona, a niebo bardziej niebieskie. Po ponad 30 latach mogłem to sprawdzić, i chociaż nie mam takiego oka jak mój przyjaciel malarz, to jednak "coś w tym jest".


Z wyżej publikowanych zdjęć, za zgodą autorów, spróbowałem ten klimat przeobrazić w obraz panoramiczny. Nie wiem czy się udało, bo nie mając możliwości porównania z oryginałem, nie potrafię tego ocenić, efekt końcowy wygląda jednak tak.



Z uwagi na proporcje obu zdjęć zdecydowałem się na usunięcie fragmentu barierki znajdującej się w lewej dolnej części zdjęcia.  


Na wyżej wymienionym blogu czule-inkwizytorium.blogspot.com znalazłem całą masę bardzo ciepłych domowych scen, oraz niezwykłe zdjęcia krajobrazów leśnych 6f, zamieszczone poniżej.



Te zdjęcia robione zarówno "ze światłem" , jak i "pod światło", chciałbym wykorzystać w temacie "malowanie światłem". I tym razem, obiecuję, że już nie będę niczego zmieniał, bo i zresztą tu nic nie trzeba zmieniać. Zapraszam na blog j.w. Warto!

16 komentarzy:

  1. Efekt znakomity. Piękne miejsce, najchętniej znalazłabym się nad tym brzegiem, każdym jednym i przed i po poprawce:).
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za uznanie. Głównie chodzi mi o ukazanie innych technik fotograficznych na przykładach tego co robimy na naszych blogach. A miejsce faktycznie piękne.
      Pozdrawiam

      Usuń
  2. Ale naprawdę warto zajrzeć "do źródła" czyli na blog zalinkowany na wstępie. Piękne zdjęcia tam są.
    Trawa bardziej zielona? Hmmmmm... możliwe bo tam nawet piwo jest zielone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Blog ciekawy, ale jeszcze bardziej wciąga ciepło bijące z tego ogniska domowego
      Faktycznie piwo zielone też mają, a kolory, no cóż, malarze widzą zupełnie inaczej niż my.

      Usuń
  3. Klik dobry:)
    Udało się, udało! Mówiłam, że masz szerokie horyzonty...

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami ważniejsze od "posiadania szerokich horyzontów" jest odnalezienie do nich drogi.
      Pozdrawiam

      PS. alEllu, odnalazł się ten Twój zaginiony/usunięty komentarz z 02-07-2013. Przywróciłem go, i pod nim wyjaśniłem szczegóły.

      Usuń
    2. Wiedziałam, że gdzieś musi być, tylko Ty mi nie wierzyłeś :) ;)
      U mnie ostatnio sporo komentarzy wpada do spamu. Na szczęście przychodzą powiadomienia małpowe.

      Usuń
    3. Wszędzie tam, gdzie mi kazałaś szukać pojawiała się informacja: "na razie jeszcze nie ma". Teraz okazało się, że to "na razie" już się skończyło

      Usuń
    4. Wynika z tego, że byłeś na próbnym stażu, hi, hi...

      Usuń
    5. Podawano trzy warunki: miesiąc aktywności, ilość wejść, i tego trzeciego nie pamiętam. Ale teraz już wszystko jest, chociaż do miesiąca stażu jeszcze parę dni ...

      Usuń
    6. A wracając do krajobrazów. Czy można uzyskiwać takie szerokie horyzonty bez sklejania zdjęć później? Tak... cyk i jest.

      Usuń
    7. Od jakiegoś czasu smartfony i te inne ...fony mają już taką opcję "Krajobraz", trzeba tylko aparatem "pojechać po horyzoncie"

      Usuń
  4. Czy możesz podać w jakim programie to obrabiałeś?
    Moje drugie pytanie to: Dlaczego te obrazy panoramiczne nie są wykończone w szczegółach?
    Konrad

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    3. Niestety nie mogę. Podawałem szczegółowe dane, ale zostałem upomniany, przez szefów, że jest to nielegalne promowanie.
      Obrazy panoramiczne były robione tylko dla celów poglądowych, więc nie są ani dobrze rozpoczęte, ani wykończone.

      PS. Programy do obróbki są ogólnie dostępne, większość jest bezpłatna, niektóre w wersji trial.

      Usuń